Czy firma może istnieć bez logo?
image

 

Logo odgrywa bardzo ważny element każdej firmy, gdyż to ono przyciąga wzrok klientów oraz sprawia, że są kojarzone z konkretna marką. Przywiązujemy się do niego bardziej niż do nazwy firmy, stąd żadna działalność nie może się bez niego obejść.

Logo jest graficznym przedstawieniem symbolu bądź nazwy firmy. Używa się go w trakcie reklamy, umieszcza na budynkach i samochodach, a także innych przedmiotach, które są w stanie rozreklamować firmę. Na logo składa się sygnet, logotyp oraz hasło (czasem wszystkie te elementy, a w innych przypadkach tylko jeden). Przez określenie sygnet rozumie się graficzny symbol, z kolei hasło to konkretny tekst powiązany z charakterem firmy. Logotyp jest graficznie zapisaną nazwą. Warto mieć na uwadze, że nie można się obejść bez żadnego z tych elementów.

 

Logo umożliwia rozwijanie się firmy, a jednocześnie sprawia, że zdecydowanie większa ilość osób zaczyna rozpoznawać firmę i co za tym idzie – zwiększy się sprzedaż. Rozpoznawalność oraz oryginalność są bardzo ważne w czasach, kiedy na rynku panuje ogromna konkurencja i trzeba się wyróżniać czym tylko można.

 

Logo używane jest do kreowania wizerunku działalności. Może wywoływać zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje, dlatego jego wybór nie może być przypadkowy. Ma on możliwość zachęcać do zakupów, wpływać pozytywnie na odczucia potencjalnych odbiorców, ale w tym samym czasie może zniechęcać i być kojarzony negatywnie. Logo używane jest nie tylko na stronach internetowych, gdyż można znaleźć je również na wizytówkach i ulotkach.

 

Dobre logo powinno powstać przy pomocy specjalisty, który wie jakie techniki powinny zostać zastosowane, a do tego wykazuje się oryginalnością i kreatywnym podejściem do tematu. Logo musi być czytelne, gdyż zbyt duża ilość elementów, czy niewłaściwe kolory nie zwiększą popularności firmy, a wręcz wywołają negatywne wrażenie. Logo musi być powiązane z profilem działalności, a także wartościami, które firma docenia i pragnie przekazać. Nie ma tutaj miejsca na przypadkowe elementy, które razem nie mają większego sensu. Oprócz tego logo powinno być używane tak często jak to tylko możliwe. W pierwszej kolejności warto umieścić go na stronie internetowej, następnie na oferowanych produktach, wizytówkach oraz plakatach. Taki zabieg sprawi, że spojrzenie na logo wystarczy, aby kojarzyć go z konkretną marką i wtedy możemy mówić o całkiem sporym sukcesie, który nie udaje się wielu firmom oraz przedsiębiorcom.

 

Na koniec warto zwrócić uwagę, że logo nie może być takie samo jak te, które posiada konkurencja. Brak oryginalności odbije się negatywnie na ilości klientów oraz ogólnym rozwoju firmy, gdyż nikt nie lubi plagiatu.

Wróć