Copywriting

Copywriter to stosunkowo nowy zawód określany mianem profesji przyszłości. Co jest w nim tak szczególnego, że coraz więcej osób zaczyna zajmować się pisaniem? Współczesny rynek przeszedł wiele zmian, a niezwykle szybko rozwijający się Internet sprawił, że zapotrzebowanie na treści w nim występujące zdecydowanie zwiększyło się. W związku z tym miało miejsce utworzenie ogromnej ilości firm oraz osób prywatnych zajmujących się pisaniem określonych tekstów na zamówienie. Zawód ten nie wymaga ukończenia studiów, niezbędne są jednak konkretne umiejętności. Mowa o kreatywnym myśleniu, znajomości gramatyki, interpunkcji oraz ortografii, a także przysłowiowe lekkie pióro. Copywriterzy piszą na każdy temat, począwszy od ekonomii, przez politykę, a zakończywszy na sporcie i zdrowym odżywianiu. Właśnie dlatego są to osoby posiadające duży zasób wiedzy ogólnej, co przekłada się na zdecydowanie szybsze tworzenie wartościowych artykułów. Jeśli człowiek myśli o zawodzie bardzo poważnie oraz pragnie podnieść swoje kwalifikacje idealnym pomysłem jest rozpoczęcie studiów z zakresu polonistyki bądź edytorstwa, jednakże jak już zostało wspomniane powyżej nie jest to obowiązkowe.

Copywriter – gdzie można go znaleźć?

Osoby wykonujące zawód copywritera pracują w agencjach reklamowych, wydawnictwach, albo współpracują z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem. Całkiem sporo grono pracuje jako freelancerzy, czyli wykonują wolny zawód – z reguły pracują oni w zaciszu własnego domu i znajdują własnych zleceniodawców dla których pracują.

Copywriter tworzy różnorodne treści, są to między innymi hasła reklamowe, które zwiększą zainteresowanie danym produktem, opisują oni produkty dostępne w sklepach internetowych, tworzą treści dla kampanii reklamowych oraz artykuły na strony internetowe. Wielokrotnie są oni także autorami blogów znanych osób.

Kiedy mowa o zawodzie copywriter należy również wspomnieć o SEO, gdyż wiele osób współpracuje z firmami zajmującymi się pozycjonowaniem i potrzebują osoby piszącej wartościowe treści. W takiej sytuacji ich zadanie polega na przygotowywaniu stosunkowo krótkich tekstów, które zawierają jednak określone słowa. Copywriterzy SEO muszą być przede wszystkim kreatywni oraz umieć szybko pisać. Ich zadaniem jest tworzenie kilkudziesięciu tekstów każdego dnia, które oczywiście muszą być wartościowe oraz na temat.

Zawód ten jest idealny dla osób, które nie mają problemów z tworzeniem różnorodnych artykułów, opisów oraz haseł reklamowych, wiedzą w jaki sposób pisać, aby zleceniodawca był zadowolony, a przede wszystkim lubią to robić. Bycie freelancerem daje dodatkowe możliwości, a mianowicie wybór zleceń, miejsca oraz godzin pracy.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Nie pokazuj więcej